Klara, färdiga, gå..!

Jag tänker då inte bara "gilla läget"...

Kategori: Allmänt

Blev rejält rädd av en diskussion på facebook igår dessutom. Förstår mig inte på de som klagar mer på att människor hetsar mot att SD tog sig in i riksdagen, än att de faktiskt tog sig in. Detta är som mest skrämmande då de som klagar på att folk är upprörda inte är sverigedemokrater själva utan helt vanliga människor; att någon påstår att det bara är att "låta folk göra vad de vill" och att vi nu bara borde "gilla läget" är för mig ofattbart och jag blir direkt rädd! MAn kan inte bara låta folk göra vad de vill, tänk när de faktiskt vill göra sig av med invandrare genom de metoder vi tidigare sett i historien? Och varför är det bara svenskar som ska få "göra vad de vill"? Invandrarna har ju tydligen inte samma rättighet, de får ju inte ens välja att överleva, eller att leva i frihet.

... och nej, jag tänker då inte "gilla läget". Jag tänker inte sitta och rulla tummarna och hoppas på att folk bara kommer att inse efter fyra år att SD är rasister. När tjejen i fråga sedan sa att man "ju" inte kan hoppa på sina kollegor och bästa vänner för deras åsikter så bev jag ännu mer irriterad... Nej, här handlar det inte om påhopp, men om mina kollegor eller bästa vänner visar sig vara sverigedemokrater, så kommer i alla fall jag försöka förklara innebörden av deras röst för dem, och göra allt i min makt för att visa dem att de har fel i sitt resonemang.

Varför skulle det vara okej att stänga ute invandrare, men inte att stänga ute sverigedemokrater?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: