Klara, färdiga, gå..!

Idrotts- eller näringslivsgala?

Kategori: Allmänt

Landskrona idrottsgala blev Landskronagalan och i fredags var det dags. Vi hade lurat till oss biljetter och i trevlig sällskap slog vi oss ner i den till-lyxade idrottshallen. Skillnaden på en Idrottsgala och en Landskronagala  är, för er som undrar, att också näringslivet är representerat i den senare; nu skulle också näringslivet vinna priser. De enda som egentligen var glada att ha näringslivet där var näringslivet själv och unga idrottsprofiler som kanske i år hade chansen att stå på scen och tacka sina nära och kära blev åsidosatta så att DSV kunde vinna pris.
 
För min del skiter jag fullkomligt om DSV får pris eller inte (och ja, jag skiter faktiskt i Skumpa och Spalje med), men nu är det företagande som ska stå i centrum, företagande som är viktigt för Landskrona och företagadet måste ha ytterligare en arena. Jag tycker att det är tråkigt detta så uppenbart sker på bekostnad av kämpande ungdomar eller seniorer som har gett största delen av sitt liv för att främja indrotten och föreningslivet i Landskrona.
 
Men företagandet är viktigast för Landskrona. Det tycker i alla fall företagarna.
 
För företagarna blev vi ombedda att applådera och hurra, för de unga kämparna och de gamla eldsjälarna apploderade vi och hurrade vi utan att de behövde be om det. De är de viktiga vinnarna, det tycker i alla fall jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: