Klara, färdiga, gå..!

Kontrollbehov...

Kategori: Allmänt

Angående kontrollbehov; jag försöker träna bort dom. För dom som inte vet så försvann en del saker från mig en lördagskväll för inte allt för längesedan. Det var tydligen någon som tyckte att jag skulle klara mig utan både kort, telefon, kalender och mina nya leggins. Kanske hade dom hört mig säga veckan innan, då jag för andra gången på bara några dagar faktiskt glömde min mobil hemma, att jag kanske ändå borde träna på att vara utan den. Det har jag gjort nu...
Sakta men säkert börjar allt ordna upp sig, men saker som man aldrig reflekterar över att man behöver är jobbiga att få tag i igen. Jag hade mer än gärna tackat ja till Jonas briljanta idé om att förövarna själva ska behöva ordna upp allt dom ställt till med (om man nu får tag i dom); ringa och spärra kort och telefoner, sitta i telefonköer timme ut och timme in, och ALL kontakt med försäkringsbolagen borde de tvingas sköta. Under noggrann uppsikt förstås!
Så nu beger jag mig ner i stan för en fika med mor min, och passar då på att fixa det sista som jag faktiskt kan fixa själv. Sen är det väl bara att vänta; och jag antar att jag kommer att få vänta, och vänta, och vänta, och vänta...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: