Klara, färdiga, gå..!

Är det något så finns jag inte på mobilen...

Kategori: Allmänt

... och jag som precis hade börjat skriva blogg igen. Det var sådär i samband med valet och jag tyckte att det var kul att dela med mig och provocera. Men helt plötsligt var det så mycket trevligare att prata än att skriva och sällskap gör att man nog inte känner samma dragning till datorn och allt vad man på internet kan hitta på.

Hela förra året skrev jag dagbok, gick och köpte mig en kalender med en sida för varje dag och fyllde de där sidorna dagligen. Men det var ganska jobbigt när man missade nån dag, organisationsfreak som jag är kan jag ju inte bara låta en sida stå tom? Så nu när årskiftet närmade sig bestämde jag mig för att inte köpa en ny. Men hu och hej, detta blev ju tråkigt. Så nu återtar jag mitt bloggande, om än lite mindre "privat" än min dagbok, och roar mig på detta sätt istället.

Kanske är detta bara ett tillfälligt behov. Jag känner mig trots allt lite avskärmad från världen nu när jag både är lite smått rastlös... och totalt telefonlös! Så jag ger mig ner på stan och gör lite ärenden. Är det något finns jag inte på mobilen. Sorgligt nog...

Men jag ska inte bli bitter, jag ska snart sluta vara irriterad, och så fort alla kort, sim-kort och telefoner är beställda, betalda och fixade ska jag bli på riktigt gott humör.

För livet är allt bra fantastiskt...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: