Klara, färdiga, gå..!

Ingen Asmundtorpskorv...

Kategori: Allmänt

... och ett sorgligt besked!!

Så var det då dags fö den årliga julskyltningen! Nytt för i år var ett smält och smutsigt snöberg på torget! Det var ingen hit! Efter lite julstök och god testa-på-mat på muséet så hälsade vi på brorsan i lottståndet han stod i! Jag satsade på Asmundtorpskorv (förra året vann både jag och syrran) Men ett sketet kexchoklad var allt jag vann den här kvällen...

Inga sura miner dock, efter en karamellstrut i gamla butiken inne i museét är livet på topp!

Tyvärr så fick jag reda på att utställningen på 3:e våningen ska bort! Så sorgligt... Den har varit där sedan jag var liten och det känns jättekonstigt att de ska ta bort den. MEn tydligen kände man att det räckte mked 18 år... det tycker inte jag =( Tänkte gå ut med en protestlista tror jag, hihi!

Dagens tips: potatisgratäng!! Så lättlagat och gott... tar lite tid i ugnen bara!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: