Klara, färdiga, gå..!

Rådhustorget!

Kategori: Allmänt

Var ute på stan med pappan idag! En runda på lindex, besök i nya delikatess affären (är ju inte klokt i vilken fart stan här utvecklas) och fika på museét! På torget hittar man det mesta, men jag saknar kvinnan som var där en gång i somras och sålde världens finaste kläder. Handlade thailändska fiskarebyxor där en gång. Men hon verkar visst inte komma tillbaka...

Men den danska bagaren, hon är då alltid där! Därbjuds det alltid på en trevlig pratstund och gudomligt bröd!!

Dagens tips: Kan det bli något annat än brödet och bullarna av bagaren på rådhustorget??

Idag ska jag själv baka för den delen! Måste ju finnas kaka på rehab imrogon! Då blir det blåbärskaka med vaniljsås. Hittat ett toppenrecept som jag tackar Petra på jobbet för. Egentligen är det recept på äpplekaka, men det borde väl gå att byta ut mot blåbär bara? Hmm.. det hoppas jag i alla fall! Annars blir det ingen kaka till mina kunder imrogon....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: