Klara, färdiga, gå..!

Krig, krig och åter krig!

Kategori: Allmänt

... men ack en så lyckad dag!!

Efter en praktiskt taget sömnläs natt, med 100-tals tankar kring uppsatsen och dess upplägg, är dispositionen nu klar! Handledningen idag gick utmärkt! Ja, i alla fall med undantag för den lilla maktkamp som utspelade sig mellan mig och handledaren sådär när klockan började närma sig slutet. Blev en livlig diskussion om kursupplägg, obligatoriska föreläsningar och fotnotssystem.

Som de flesta av er vet så är jag ju inte den som lägger mig i första taget...

Hur som helst så börjar jag få klart för mig vad, när och hur jag ska skriva allt i uppsatsen. Imrogon blir det en heldag med plugg på UB med Emelie och jag tänkte börja att läsa lite om van Maanen och hans teorier om "den problematiska allmänheten". Efter kriget (det andra för dagen) med min skrivare så vann jag ännu en knapp seger. Bläcket räckte till sist, även om de sista 50 sidorna fick skrivas med grått . Här ska det läsas teori i massor =)

I övrigt så kan jag meddela att jag börjar jobba på Larvi nästa vecka, weiii! Det ska bli såå spännande! Verkar bli mycket jobb framöver, både där och i Dösjan, och det passar ju utmärkt. Jobbar så gärna nu när jag inte har några som helst föreläsningar kvar innan min efterlängtade examen!

Nu ska jag unna mig lite Harry Potter-läsning innan det är dags för den tunga litteraturen imrogon...

... nån som har bra koll på organisationsteori och Human Relations Movement förresten?? Skulle allt sitta fint med lite tips, hehe!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: