Klara, färdiga, gå..!

Den blev inte stulen!!!

Kategori: Allmänt

Var precis ute på min dagliga långpromenad och när jag äntligen kom hem så upptäckte jag något sjukt. Ibland undrar jag om det är nått fel på mig, hahaha!!

Som vissa av er vet blev min cykel stulen för ett tag sedan. På valborg kom jag hem mitt i natten och skulle låna ut min cykel till Emma men upptäckte att den var puts väck. Det stod en cykel i cykelstället som liknade min och hade samma slitna cykelkorg. Men eftersom jag kom fram till att låset inte aaalls såg ut som på min cykel var det bara att konstatera att jag nog aldrig skulle få se min kära stålhäst igen...

Varje dag har jag nu gått och spanat efter min cykel. Eftersom jag ibland, tro det eller ej, kan vara lite förvirrad så har jag letat på skolan och stationen och så för säkerhets skull. Men den har inte dykt upp. Varje gång jag gått förbi cyklen som liknar min så har jag spanat lite extra noga. Jo låset ser fortfarande ut som det gjorde på valborg och så såg inte mitt ut (väl??) och dessutom så var sadeln på min cykel trasig och denna var hel (väl??).

Hur som helst så kom jag hem från min runda för ungefär en halvtimme sedan. Precis som alltid var jag tvungen att stanna till och spana på min dubbelgångarcykel, men denna gången gjorde jag det från andra hållet, uppe från min dörr. Tror ni inte att man såg att sadeln var sönder från det hållet?!?! Och jooo mitt lås såg visst ut sådär för jag provade att sätta i nycklen och låset gick upp =)

Vilken idiot jag varit som inte provat att låsa upp den förut, hahaha!! Glad är jag i alla fall, för trots att cykeln varit jättevälanvänd så har den varit saknad och i sommar ska jag minsann ut och cykla med familjen, haha!

Nu ska jag i alla fall skriva lite på min uppsats... När ska den bli färfig?!?!

Dagens tips: Soko - I'll kill her (... och ja mamma jag vet at tjag är sent på det, hihi)

Kommentarer

  • annic säger:

    hahahahahahahhaa, kan inte slutra garva, jag e trött och lättroad =)

    2008-05-20 | 19:27:39

Kommentera inlägget här: