Klara, färdiga, gå..!

Särskrivning och kommatering...

Kategori: Allmänt

Jag kan förstå att folk idag inte använder semikolon och andra avanserade skiljetecken och kommateringar... Bara för att jag älskar det behöver ju inte alla göra det. Besökte min gamla e-kontaktsida och blev förskräckt. Jag hade fått ungefär 7 meddelande som helst saknade punkter, komman och utropstecken. En lång jäkla text - rakt upp och ner!

Herre Gud, vad är det frågan om??

Kanske är det inte värt att bli upprörd över. Det är ju inte värre än särskrivningar, eller? Eller vad sägs om det gamla vanliga misstaget att säga hon istället för henne.... Eller ännu värre; HONS istället för HENNES?!?! Och folk som skriver "...................."? Det ska vara tre punkter, eller i alla fall lika många punkter varje gång man skriver!

Vart är vägen på väg??

Någon jag dock kan förstå är när man skriver "dte" istället för det, och "dne" istället för den. Det är ju bara att man råkat trycka fel. Ja, jag vet! Jag gör så aaaaalltid =)

Over and out
Klara "Stalin" Johnsson
(hmmm som vissa kallat mig, jag undrar varför...)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: