Klara, färdiga, gå..!

Stålhästen!!

Kategori: Allmänt

Det var inte många gånger jag cyklade på min älskade stålhäst. I lund var det backigt så istället fick den stå i Landskrona och jag hade mest nytta av den när jag skulle till jobbet. Men så flyttade jag äntligen hit. Cykeln lagades (så gått det gick) och kedjan oljades. Men idag när jag skulle ge mig iväg för att handla lite på morgonkvisten (eller ja, vid 12-tiden) så upptänkte jag till min "förvåning" att cyklen inte stod i sitt ställ...

Virrig som jag är har jag flera gånger tidigare blivit av med min cykel. Ibland har jag ställt den på skolan, trots att jag varit 100% säker på att den borde stå vid stationen. Och ja, pinsamt nog gick jag, för inte särskilt längesedan, runt och berättade för alla jag känner att min cykel blivit stulen och hittade sen cykeln utanför huset fem veckor senare. Den hade stått där hela tiden och jag hade helt enkelt inte känt igen den...

Då det var med dessa tankar i bakhuvudet som jag tveksamt berättade för Cissi (som jag pratade med i telefon vid tillfället att jag upptäckte stölden) att min cykel var väck och att nån med största sannolikhet snott den. Jag funderade länge och väl på om jag kunde ha ställt den någon annanstans eller om någon av de cyklar som stod där faktiskt var min!?!

Men så såg jag ett blått uppsågat lås på marken
- det var mitt...

Och klarare än så blir det ju inte. Nån jäkel har minsann sågat upp mitt lås och snott min cykel!

SUR BLIR JAG!!

Hur som helst, till alla er icke-cykel-tjuvar därute önskar jag en glad påsk.
Och till den som snodde min cykel; KAN DU VARA SÅ SNÄLL OCH LÄMNA TILLBAKA DEN??
- JAG BEHÖVER DEN FAKTISKT SJÄLV!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: